ביטוח משכנתא

רכישת ביטוח משכנתא – שלא יעבדו עליכם!

כל אדם שעומד בפני רכישת דירה – אחת הרכישות הגדולות והמשמעותיות שיעשה בחייו, ככל הנראה – מגלה פרט חשוב שלרוב לא שמע עליו לפני כן: חלה עליו חובה לרכוש ביטוח משכנתא. ביטוח זה, אשר למעשה מכסה מצבים בהם בעלי הדירה לא יוכלו להחזיר את ההלוואה שלקחו מהבנק, נתפס ביני רבים כמעין גזירה משמיים ולכן הם נוטים לאשר את ההצעה הראשונה שיקבלו. וזו טעות: על ידי מחקר שוק פשוט אפשר לחסוך אלפי שקלים רק מעסקה זו. כדאי לדעת זאת.

 הבנק הוא לא הגורם היחיד שיכול להציע ביטוח משכנתא

 אז הגעתם אל הבנק הנבחר, קיבלתם את המשכנתא שרציתם לקבל (לפחות מבחינת רוב התנאים) וכעת כל מה שאתם רוצים הוא לסיים את הסיפור ולרכוש את הבית. את ביטוח המשכנתא שהבנק מציע לכם כחלק מה'חבילה', כנראה תיקחו כמו שהוא.

רוב הרוכשים עושים כך, וטועים טעות גדולה. מדוע? משום שהבנק, על אף שמדובר בעניין שנראה טבעי למדי, הוא לא היחיד שיכול להציע ביטוח משכנתא. למעשה, לרוב הוא יהיה היקר מבין הגורמים בשוק שמציעים לכם פוליסה כזו. אז עצרו רגע, קחו צעד אחורה ותתחילו לברר מה הם המחירים המוצעים בשוק כיום.

 נגיד זאת בצורה שתהפוך את הדברים לפשוטים יותר: את המשכנתא שקיבלתם, אישרתם בוודאי רק לאחר שזכיתם לכמה הצעות, מכמה בנקים שונים. לכל בנק היו היתרונות והחסרונות שלו, ובסופו של דבר בשקלול כל התנאים – הבנתם מהי ההצעה המתאימה לכם ביותר. אז למה שלא תעשו כך גם בנוגע לביטוח המשכנתא שלכם?

 כל שקל של חיסכון יהיה חשוב כאן

 ביטוח משכנתא (אשר כולל, למי שאינו מעורה בעניין עד תומו, ביטוח מבנה וביטוח חיים) יהיה מטבעו ביטוח ארוך שנים, כאורך המשכנתא עצמה. זה אומר שמידי שנה, לכל התקופה הזו, תשלמו סכום מסוים מידי חודש כדי לעמוד בתנאי הפוליסה – הפרמיה.

 עובדה זו שמה באור אחר כל חיסכון שתשיגו בגובה הפוליסה, גם אם מדובר בעשרות שקלים בלבד. בראייה של שנים קדימה, תחסכו כאן סכומים שיכולים להגיע לאלפי שקלים. לכן, גם אם כעת זה נראה מעט קטנוני, חשוב שתתעקשו על השוואת מחירי הביטוח בשוק כולו, לפני שאתם מחליטים על הפוליסה המתאימה.

אגב, לא רק מחירי הביטוח הם מדד להשוואה, אלא גם מה שמוצע במסגרתם. כך, ישנן פוליסות שלא מציעות ביטוח במקרה של נזקי תשתית או נזקים שנגרמים מרעידות אדמה. יש כאלו שיתאימו לבתים ישנים יותר ואחרות שדווקא לבתים חדשים. הכל כדאי לקחת בחשבון, לפני ההחלטה הסופית.

 היום יש אפשרות להשוות בקלות

 עצם המילה השוואה עושה לרובינו כאב ראש לא קטן, ובצדק: למי יש כוח ליצור קשר עם כמה וכמה חברות ביטוח, לקבל מהן הצעה, לשמוע את הניסיונות לשווק את הפוליסה שלהם ככדאית ביותר ולהמשיך הלאה? רבים יעדיפו לשלם מעט יותר על הפוליסה, רק כדי לוותר על התענוג המפוקפק הזה.

 אבל, היום ישנה דרך לעשות זאת בצורה קלה ופשוטה הרבה יותר: אתרי השוואת מחירים, כדוגמת WOBI, אשר בלחיצת כפתור יציגו בפניכם את ההצעות מטעם כמה וכמה חברות ביטוח ויאפשרו לכם להשוות בקלות בין מחירי הביטוחים והסעיפים השונים. בצורה הזו, אינכם מבזבזים זמן על שיחות מתישות ואינכם צריכים לרדוף אחרי חברות הביטוח. מרגע זה, תדעו שתזכו להצעה המשתלמת ביותר עבורכם.

 הכותב הוא יוסי בסון, מנהל השיווק באתר Wobi

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...