רובע עיר ימים חדרה

רובע עיר ימים חדרה – הריביירה החדשה של השרון צוברת תאוצה

רובע עיר ימים חדרה

בספטמבר 2010, במהלך ראיון שנערך עמו בעיתון "הארץ", הכריז ראש עיריית חדרה, מר חיים אביטן, על תוכנית שאפתנית עם יומרות מיוחדות. "כאשר אני רואה את חדרה", אמר אביטן, "אני רואה את תל אביב החדשה של ישראל". ואכן, אין ספק כי השיפור המדהים שעבר על חדרה בא לידי ביטוי במספר אופנים. החינוך המצוין (כולל פרס החינוך הארצי), מתחמי הבילוי שעברו מתיחת פנים משמעותית, המיתוג הצעיר והשיפור בתחבורה העירונית והבינעירונית.

כל אלה ועוד, הפכו את חדרה לאחת הערים ה"לוהטות" ביותר על מחבת הנדל"ן הישראלית. כעת, שכונה חדשה בחדרה, אשר הפרויקט להקמתה הופקד בסוף שנת 2011, קורמת עור וגידים. זוהי שכונת "עיר ימים", אשר זכתה זה מכבר לכינוי "הריברייה של חדרה".

תוכנית המתאר הארצית, תמ"א 35, היא אחד המדדים הטובים ביותר מבחינת התחקות אחר פיתוח עירוני עתידי. תמ"א 35, מגדירה בין השאר את תפוסת האוכלוסין ביישובים השונים בישראל. על פי תוכנית המתאר הארצית, בעיר חדרה אמורים להתגורר כ-140,000 תושבים עד שנת 2020 (כיום, מתגוררים בחדרה כ-90,000 תושבים "בלבד"). אי לכך, ההערכות מדברות על כ-18,000 יחידות דיור שיוקמו ברחבי העיר.

מהו רובע עיר ימים בחדרה?

רובע עיר ימים היא שכונה חדשה אשר מתוכננת לקום בצפון מערב חדרה. אחד היתרונות המרכזיים של התוכנית, מבחינת השקעה בנדל"ן בחדרה, הוא העובדה שהיא מקודמת באופן רשמי על ידי העירייה (ובראש ובראשונה – ראש העיר ומהנדס העיר).

התוכנית קיבלה דחיפה משמעותית נוספת בנובמבר 2012. וזאת, כאשר ההתנגדויות אשר הוגשו כנגדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה נדחו על ידי הוועדה. הוועדה לא רק דחתה את ההתנגדויות לקידומה של התוכנית. למעשה, בהחלטתה, היא ציינה את חשיבותו של רובע עיר ימים עבור "קידומה של חדרה". כמו כן, במשרד הפנים הדגישו כי תוכנית הבנייה ל"עיר ימים" היא תוכנית אשר "תואמת את מדיניות התכנון הארצית".

גורמים במשרד הפנים הוסיפו כי רובע עיר ימים תביא ליצירת רצף בנוי מבחינה תכנונית של העיר, תוך כדי הגדרתו המחודשת של המרכז העירוני. זאת ועוד, "עיר ימים" איננה רק שכונת מגורים. מדובר בפרויקט אשר מיועד להביא לחדרה תנועה של תיירים מהארץ ומחו"ל. בין השאר, מתוכננת בחדרה הקמתם של כ-2,000 חדרי נופש ב-15 מלונות. במילים פשוטות, מגוון רחב של אינטרסים מקבילים מתאחדים לכדי הצורך בהקמת השכונה בצפון מערב חדרה.

זכות לדירה על הים בימים של "מחאת הדיור"

"מצוקת הדיור" מצליחה למצוא את דרכה לכל שיחת סלון בישראל, וגם חדרה נמצאת על המפה (תרתי משמע). ברובע עיר ימים חדרה ניתנת לזוגות צעירים הזדמנות לרכוש זכות לדירה בשכונה חדשה אשר סביר להניח שתיבנה בתוך שנים ספורות בלבד. המגוון הרחב של הגורמים אשר עומלים על המלאכה לקידום בנייתו של הרובע החדש, מעיד עשרות מונים על הרצינות אשר עומדת מאחורי הפרויקט.

על פי תוכניות הפרויקט, מדובר ברובע ובו 10,000 יחידות דיור, טיילת של כ-2.5 ק"מ, אזורי תיירות עם 1,400 חדרי מלון, מרכז מסחרי על קו החוף, מדרחוב ללא כלי רכב, ורצועת תיירות אשר תמשוך אליה (על פי הערכות עיריית חדרה) כ-20,000 איש בימי שיא.

בין אם מדובר בזוגות צעירים אשר מחפשים הזדמנות לרכוש זכות לדירה בסכומים סבירים בהחלט, ובין אם עסקינן במשקיעים התרים אחר אופציות לנדל"ן מניב באזור חיפה, רובע עיר ימים זה בשורה של ממש. אכן, השכונה לא עומדת לקום בתוך חודשים ספורים. עם זאת, כפי שצוין לעיל, זוהי לא קרקע ספקולטיבית אשר קשה להעריך מה עתידה.

למעשה, העתיד של רובע עיר ימים הולך לכיוון אחד והפרויקט כבר חצה משוכות מורכבות ביותר כגון הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והוועדה מחוזית לתכנון ובנייה. אפילו למעלה מ-100 מתנגדים שהגישו עררים על התוכנית נאלצו לשוב ריקם.

כעת, ניתן רק לראות האם חדרה באמת תהפוך לתל אביב הבאה. ובכן, גם אם המרחק בין העיר העברית הראשונה לחדרה עדיין מעט רחוק, אין ספק שמדובר בעיר נהדרת עבור צעירים המחפשים שלווה לצד הים עם איכות חיים ומערכות חינוך מצוינות. הוסיפו לכך את אפשרויות התעסוקה הרבות באזור, את תחנת הרכבת המובילה לכל מרכזי המסחר החשובים, ואת אזור התעשייה המתוכנן (שאמור לספק מענה תעסוקתי לכ-45,000 עובדים), והרי לפניכם מתכון מנצח.

לפרטים נוספים על רובע עיר ימים חדרה, השאירו פרטיכם:

Fill out my online form.

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...