קרקע חקלאית בפרס חנה

קרקע חקלאית בפרדס חנה – פוטנציאל גבוה המחייב בדיקה זהירה

איכות החיים שמציעים היישובים באזור פרדס חנה כרכור בשילוב שיפור הנגישות הודות לכביש שש ותנופת בנייה שהחלה עוד לפני כעשור הפכו את פרדס חנה לאחד מן היעדים האטרקטיביים ביותר לרוכשי נכסי נדל"ן. כיום, כאשר נראה שתמה תקופת עליות המחירים המואצת, רוכשי יחידות הדיור החדשות בפרדס חנה הם בעיקר משפרי דיור, משפחות הרוכשות לעצמן דיור מפנק יותר באזור המציע איכות חיים גבוהה.

בקרב מי ששוקלים השקעה בנדל"ן יש השואלים עצמם האם רכישת קרקע חקלאית בפרדס חנה היא מהלך שעשוי, בסבירות גבוהה, להניב עבורם מאות אחוזי רווח בתוך תקופה קצרה של כמה שנים ספורות.
על פניו אכן נראה כי מדובר בהשקעה בעלת פוטנציאל טוב אולם חשוב להקפיד על ביצוע זהיר ובחירה מושכלת של הקרקע שרוכשים.

הפשרת קרקע חקלאית בכלל ובפרדס חנה בפרט

כחלק ממאמצי הממשלה לבלום את עליית מחירי נכסי הנדל"ן בארץ ננקטו צעדים להאיץ תהליך של הפשרת קרקעות חקלאיות באזורים מועדפים.
כפי שתואר לעיל אזור פרדס חנה כבר זוהה, מכוח המתרחש בשטח, כיעד מועדף. אזור שבכוחו לספק איכות חיים גבוהה לתושבים חדשים רבים. שטחים רבים באזור פרדס חנה כרכור נכללו בתוכניות תמ"א 35, תוכנית מתאר ארצית המגדירה עקרונות פיתוח ובנייה בישראל למשך העשור הקרוב.

שטחים רבים סביב היישובים באזור המדובר שייכים למועצות המקומיות וכך הליך הפשרתן לבנייה הוא קל יחסית. חלק נכבד מקרקעות אלה כבר מצוי בשלבי אישור מתקדמים  בוועדות המקומיות, לאחר אישורן הסופי יהפכו שטחים אלה מקרקע חקלאית לקרקע לבנייה, שווי קרקע כזו צפוי להכפיל עצמו ואף יותר מכך.

חשוב מאוד להתעקש על בחירה מושכלת

כאמור, קצב הפשרת קרקע חקלאית בפרדס חנה ומצב שוק הנדל"ן באזור אינם מותירים ספק באשר לפוטנציאל הגלום ברכישת קרקע כזו. אולם חשוב מאוד לקחת בחשבון כי ישנם סייגים רבים העלולים לפגוע בסיכוי להפיק את התשואה לה מקווים משקיעים.

ישנן קרקעות עליהן תשתיות שיפגעו בשוויין לאחר הפשרתן (למשל תשתית של חברת חשמל), גם ייעוד הקרקע לאחר שתופשר הוא גורם חשוב (מגורים, תעשייה, פארקים ציבוריים וכו').
גם מי שלו מהלכים במסדרונות הממשל אינו יכול לקבוע בוודאות איזו קרקע חקלאית אכן תופשר לבסוף לבנייה, תמיד ייתכנו שינויים של הרגע האחרון, שלא לדבר על עיכובים העלולים בנקל לארוך שנים.

על מי ששוקלים לרכוש קרקע חקלאית בפרדס חנה להיזהר שלא לקבל החלטות המבוססות אך ורק על סיסמאות שיווקיות של חברות השקעה המוכרות קרקעות באזור, באופן דומה יש לבדוק היטב מה צפוי להיות גורלה של קרקע חקלאית מידיים פרטיות.

להצעות אטרקטיביות בפרדס חנה, השאירו פרטים:

Fill out my online form.

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...