האם עתיד הנדל"ן בישראל נמצא באזור כרכור ופרדס חנה? קרקע חקלאית בכרכור

קרקע חקלאית בכרכור ופרדס חנה

בימים שבהם מצוקת הדיור בישראל תופסת את מרבית כותרות העיתונים, ונמצאת בראש סדר העדיפויות הציבורי, קשה שלא להתרשם מהדיווחים השוטפים אודות מכירות הנדל"ן למגורים באזור פרדס חנה – כרכור. לדוגמה, באוקטובר 2013, חברת אמנה (אשר מקדמת פרויקטים לציבור הדתי ברחבי הארץ) דיווחה ל"ערוץ 7" כי תודות לביקוש הרב לדירות בפרדס חנה – כרכור, היא העלתה את מחירי הדירות בפרויקטים שלה במועצה המקומית בכ-5%. למשל, מחיריהן של דירות חדשות בנות ארבעה חדרים בשכונת "חורשת האיקליפטוס" בפרדס חנה, אשר נמכרו עד לאחרונה בעבור כ-920,000 ₪, עולות כיום כ-960,000 ₪. כמו כן, על פי דיווחי חברת אמנה, ניתן לראות את העלייה במחירים גם מבחינת דירות חמישה חדרים (הנמכרות תמורת 1.08 מיליון שקלים לעומת מיליון "בלבד" לפני כשנה).

חברת אמנה איננה לבדה. גם חברת שיכון ובינוי, אשר משווקת פרויקטים ייחודיים בפרדס חנה וכרכור, ציינה לאחרונה כי הביקוש למגורים במושבה הפסטוראלית נמצא במגמת עלייה. בכתבה בנושא אשר התפרסמה במגזין "גלובס" בדצמבר 2013, ואשר התייחסה ליריד מכירות מיוחד שארגנה חברת שיכון ובינוי, דווח על מכירת 45 דירות בנות ארבעה חדרים בפרדס חנה "בתוך שעתיים בלבד".

במילים פשוטות, קשה שלא להתרשם מהעלייה מבחינת הביקוש למגורים באזור פרדס חנה – כרכור. הקרבה של המושבות הללו לאזור המרכז, ומיקומן בליבו של עמק חפר הציורי, יצרו בפרדס חנה – כרכור תמהיל נהדר עבור משפחות צעירות. לכך יש להוסיף את ההתקדמות המרשימה של האזור בתחומים מגוונים כגון חינוך, פרנסה, תעסוקה ועוד. מדי שנה, מספר תושבים במועצה המקומית פרדס חנה – כרכור צומח בכ-4%. יתרה מכך, מספר התלמידים במועצה המקומית גדל בשיעור גבוה עוד יותר (כ-9% בכל שנה). זאת, בשל הגירה חיובית של משפחות צעירות עם ילדים המבקשות שילוב מדויק של איכות חיים וקרבה לאזור המרכז. שכונות רבות מאוכלסות, והבנייה הירוקה והחדשה מאפיינת אותן.

האם הביקוש הרב נכון גם לגבי קרקע חקלאית בכרכור ?

הביקוש הרב למגורים באזור פרדס חנה כרכור הפך זה מכבר לעובדה מוגמרת. ישראלים רבים מבינים את הפוטנציאל האדיר אשר טמון במועצה המקומית הקטנה הזו, וההתעניינות בקרקעות באזור צומחת באופן קונסיסטנטי. ואכן, רכישת קרקע חקלאית בכרכור יכולה בהחלט להיות צעד נכון לקראת דירה באזור המרכז. עם זאת, חשוב להדגיש כי רכישת קרקע חקלאית, ובמיוחד קרקע עם זכות לדירה באזור פרדס חנה כרכור, איננה משימה פשוטה.

למעשה, חברות רבות משווקות קרקעות חקלאיות בכרכור אשר חלקן עלולות להתברר כהשקעות נפל. אי לכך, בעת רכישת קרקע חקלאית באזור, מומלץ להתייעץ עם גורמי מקצוע אשר מכירים היטב את שוק הנדל"ן בעמק חפר. זכרו, איש איננו יכול לערוב להפשרתה של קרקע חקלאית. עם זאת, חברות בעלות ניסיון יודעות כיצד להפחית את הסיכונים עד למינימום האפשרי. למשל, תוך כדי בחינה מדוקדקת של הקרקעות הספציפיות מבחינת תוכניות שהוגשו בעבר, פרויקטים עתידיים, התבטאויות של גורמים מקצועיים בפורומים סגורים, התחקות אחר תמ"א 35 והפרמטרים השונים שבה מבחינת קרקעות לבנייה באזור כרכור ועוד.

הידע המקצועי הזה אמנם אינו יכול להבטיח את הפשרתה של הקרקע, אך הוא ללא ספק מפחית את הסיכונים הטמונים בעסקה בצורה משמעותית. יתרה מכך, חשוב להדגיש כי מחיריהן של הקרקעות החקלאיות בעמק חפר נמצאים בעלייה מתמדת עוד בטרם ההפשרה. במילים פשוטות, בשל הביקוש הרב למגורים באזור, גם מחירי קרקעות חקלאיות עם סיכוי הפשרה עתידי נמצאים במגמת עלייה מתמדת. משמע, גם אם הקרקע לא תופשר במועד הצפוי, ניתן פעמים רבות למכור אותה כמות שהיא למרבה במחיר, ובדרך כלל ברווח נאה.

 להצעות אטרקטיביות מלאו פרטים:

Fill out my online form.

 

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...