ניהול משא ומתן מול הקבלן

גם אם אתם לא הטיפוס הזה שתמיד מוריד מחירים בשוק – רכישת דירה מקבלן היא בדיוק הזמן להתמקצע בנושא המשא ומתן וכן, לנסות להוריד את מחירי הדירה, להיטיב את תנאי התשלום ולהקל על עצמכם עד כמה שאפשר ברכישת הדירה. לעיתים, ניהול משא ומתן מקצועי, נחוש ומכבד מול הקבלן יכול להניב תוצאות שערכן, בסופו של יום, נמדד בעשרות אלפי שקלים – ויותר. זה יכול להיות בכסף, בתנאי תשלום ורכישה, באבזור, וכדומה – הנה כמה כללים למשא ומתן איכותי עם הקבלן:

המטרה – לאו דווקא הנחה, גם תנאי תשלום נוחים זה יתרון

קבלנים רבים מתקשים לספק הנחות גדולות על מחירי הדירה. דעו כי גם פריסה נוחה של התשלומים לאורך השנים מהווה בפועל הנחה (בגלל שאתם חוסכים יכולים לחסוך אלפי שקלים על תשלומי הריביות שנדחו עבורכם). לדוגמה, קבלנים רבים מאפשרים (לעיתים לאחר לחץ מתון) תשלום של 20% ממחיר הדירה שסוכם והסדרה של שאר התשלום לאחר קבלת המפתח (לעיתים מספר שנים לאחר הרכישה). מדובר בהטבה משמעותית שהמשמעות שלה בהחלט יכולה להיות הוזלה של התשלום בפועל דרך הפחתת הריביות על ההלוואה שתיקחו.

מה כולל המחיר?

לעיתים, גם אם לא תצליחו להשיג הנחה משמעותית במחיר הדירה, הקבלן כן יכול "לצ'פר" אתכם בתוספת של פינוקים לדירה (כמו מחסן צמוד, חניה נוספת , מפרט איכותי יותר כמו תריסים נגללים או הכנות למזגן מרכזי ולמערכת קולנוע ביתי, הגדלה של המחסן החיצוני, שיפורים בתכנון הגינה, ועוד) שמשמעותם חיסכון בהוצאות השיפוץ שלכם לאחר שתקבלו את הדירה.

ואחרי כל אלה – נסו להשיג הנחה!

אם תצליחו להשיג הנחה של אחוז אחד ברכישת דירה במחיר של מליון ש"ח – מדובר על חיסכון של 10,000 ש"ח – וזה ממש לא כסף ש"הולך ברגל". לכן, אל תוותרו על הפחתה במחיר, אם הדבר אפשרי. דרך מוצלחת אחת להשיג הפחתה במחיר היא התאגדות של מספר רוכשים והפלת לחץ להנחה על הקבלן.

אל תשכחו, שאתם עוד צריכים את הקבלן

הקבלן שמולו אתם מתדיינים הוא זה שאחראי לא רק על בניית הבניין והדירה שלכם, אלא גם על אופי העבודה בה עד לפרטים הקטנים ביותר (כמו אופן הנחת אריחי הריצוף, החיבור לחשמל ולמים, וכדומה). מעל לכל, השתדלו לשמור איתו תמיד על מערכת יחסים ידידותית וחיובית ולהימנע מדחיקתו לפינה. זאת, על מנת שימשיך להשקיע בבנייה ואבזור הדירה שלכם על פי ההסכם ובלי "לעגל פינות".

לכתבות הקודמות:

רכישת דירה – איך לדעת שאתם בוחרים נכון?
בדיקת דירה מקבלן

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...