נדל"ן מסחרי בארה"ב – הדבר הבא בהשקעות נדל"ן

נדל"ן מסחרי בארה"ב

בעוד משקיעים פרטיים רבים ממשיכים להתלבט אם השקעה בנדל"ן בארה"ב היא עדיין אטרקטיבית, כל זאת לאור ההתאוששות הצפויה ממשבר הסאב פריים אך המבוששת לבוא, משקיעים גדולים יותר בוחרים להמשיך להשקיע בנכסי נדל"ן מסחרי בארה"ב. ישנם יתרונות רבים להעדיף השקעה בנדל"ן מסחרי בארה"ב על פני רכישת נכסי נדל"ן למגורים (כגון single family, condo, town house וכו'), טוב יעשו משקיעים פרטיים אם ישכילו לשקול גם אפשרות זו.

 מהו נדל"ן מסחרי

בחלוקה הבסיסית ביותר ניתן לומר כי נכס נדל"ן הנועד לספק מקום מחייה הוא נדל"ן למגורים בעוד נכס המספק מקום עבודה הוא נדל"ן מסחרי. כך למשל כולל הנדל"ן המסחרי נכסים במרכזי קניות, מבני תעשייה, מסעדות, חנויות, מפעלים, משרדים ועוד. יש המחשיבים גם רכישת קומפלקסים למגורים (בניין דירות למשל) כהשקעה בנדל"ן מסחרי היות ומדובר במעיין "עסק" של השכרת דירות.

משבר הסאב פריים שפרץ בארה"ב במהלך שנת 2008 הביא להתרסקות מחירי נדל"ן למגורים (בעלי משכנתאות הגיעו לחדלות פירעון, נכסים רבים עוקלו על ידי הבנקים), מטבע הדברים שלמשבר בהיקף כזה תהיה השפעה על כלל המשק ואכן הכלכלה האמריקנית כולה מדשדשת מזה מספר שנים בניסיונות לצאת מן הבוץ. כתוצאה מההאטה, אמנם באופן תלול פחות, גם רמת המחירים של נכסי הנדל"ן המסחרי נשחקה.
מצב המשק האמריקני מורכב, אנליסטים רבים כבר הכריזו על סימני התאוששות רק כדי לגלות שהשמחה הייתה מוקדמת. מנגד אין להתעלם מן היציבות היחסית וחוסן מרשים התוחם את נזקי המשבר. תכונות אלה של המשק האמריקאני ורמת מחירי נכסי נדל"ן אשר בעליל אינה משקפת את ערכם האמיתי הם המניעים משקיעים פוטנציאלים רבים (כולל ישראלים המעוניינים לנצל הזדמנויות השקעה בנדל"ן בחו"ל) לבחון אופציות לרכישת נכסי נדל"ן בכלל ונדל"ן מסחרי בפרט בארה"ב.

 יתרונות ההשקעה בנדל"ן מסחרי בארה"ב

כאמור ישנם יתרונות להשקעה בנדל"ן מסחרי ביחס לנדל"ן למגורים בארה"ב.
היתרון הראשון שיש לציין הוא האפשרות לבחון את טיב שוכר הנכס אותו רוכשים. שוכרי נדל"ן מסחרי הם גופים עסקיים שאת איכותם ניתן לעמוד בקלות רבה הרבה יותר מאשר את זו של דיירים השוכרים נכס נדל"ן למגורים. רכישת נכס נדל"ן מסחרי המושכר למשך שנים קדימה לעסק משגשג מבטיח את התמורה שתתקבל מדי חודש (בדמות דמי השכירות) כך שרמת הסיכון בהשקעה קטנה פלאים.
יתרון נוסף ברכישת נדל"ן מסחרי בארה"ב הוא אפשרויות המימון. בנקים וגופים פיננסיים אחרים המעניקים הלוואות לצורך מימון עסקאות נכונים לספק מימון רכישת נדל"ן עסקי בעוד מי שבוחר לרכוש נדל"ן למגורים יצטרך ברוב המקרים ככולם לשלם את מלוא מחיר הנכס מכיסו הפרטי. יתרון זה הוא למעשה כפול ומכופל שכן הבנקים בוחנים גם הם את כדאיות העסקה (זאת כדי להבטיח החזר ההלוואה) וכך ניתן משנה תוקף לבחירתנו דווקא בנכס המסוים אותו מתעתדים לרכוש.

לאור היתרונות שתוארו לעיל מתבהרת כדאיות ההשקעה בנדל"ן מסחרי בארה"ב. עם זאת חשוב לזכור שמדובר בממוצע בהשקעות בהיקף גדול, לעיתים פי כמה וכמה, ביחס לרכישת נכס נדל"ן למגורים. כמו כן דרושה רמת בקיאות גבוהה בשוק המקומי (במיוחד בתחום הקשור לנכס הספציפי), גם היצע הנכסים נמוך מזה של נכסי נדל"ן למגורים, ניהול שלבי העסקה וניהול הנכס לאחר שנרכש הם אתגרים נכבדים בפני עצמם. לפיכך מומלץ מאוד להסתייע בחברות המתמחות בתחום השקעות נדל"ן בארה"ב ולהם ניסיון ורקורד מוכח של ליווי השקעות מוצלחות בנדל"ן מסחרי בארה"ב.

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...