מיחזור משכנתא

מתי כדאי לקחת ייעוץ משכנתא?

ייעוץ משכנתא

אתם שוקלים לרכוש דירה, הסכום עליו החלטתם להקצות לרכישה גבוה בהרבה מהסכום שהצלחתם לחסוך עד כה. כמו רוכשים רבים לפניכם, גם אתם תיעזרו בהלוואה לצורך רכישת דירה מן הבנק – משכנתא. השאלה היא, איך תיקחו את המשכנתא המתאימה ביותר לצרכיכם, והאם זה בכלל משנה?

למה חשוב לקחת בדיוק את המשכנתא המתאימה לכם?

משכנתא היא הלוואה של סכום כסף גדול, לטווח ארוך ועם החזרים כבדים. בארץ, המשכנתא הממוצעת עומדת על כמיליון ש"ח, ואורך חיי המשכנתא הוא כ – 18 שנים.לפי נתונים אלה, של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2013, אנחנו יכולים לחשב בקלות, שאחוז אחד מסכום המשכנתא הממוצע הוא 10,000 ש"ח.כשאתם לוקחים משכנתא, אתם מסכימים עם הבנק על תנאי ההלוואה, גובה הריבית וההצמדה ושיטת ההחזרה. בממוצע, נומינלית, תחזירו בסופו של יום לבנק פי 1.6 מהסכום שלקחתם (כלומר, על הלוואה של מיליון ש"ח תשלמו לאורך חיי המשכנתא כ – 600,000 ש"ח בריביות). הפרש של אחוז לפה או לשם, שינוי בשיטת ההצמדה, או פריסות שונות של המשכנתא, יכולים בהחלט לעשות הבדל גדול בסכום הנומינלי שתשלמו בסוף, או בגובה ההחזרים החודשיים שלכם. בקיצור – חשוב ומשמעותי להבין היטב מה תנאי ההלוואות המוצעים בבנקים השונים על מנת לבחור את המשכנתא הכי מתאימה לכם.

מהו תפקידו של יועץ משכנתא?

יועץ משכנתא ילמד להכיר אתכם, יבין איזה נכס אתם מתכננים לרכוש ומהו אחוז המימון העצמי בעסקה. יועץ המשכנתא יבדוק עבורכם בכל בנק מהם תנאי ההלוואה המוצעים ויפרוס את הנתונים עבורכם באופן שתוכלו להבין ולהשוות בין המסלולים השונים.

יועץ המשכנתאות יידע לתווך בצורה איכותית ביניכם לבין הבנקים השונים, להסביר לכם "במילים פשוטות" מה כולל כל מסלול הלוואה מוצע, מהי המשמעות על ההלוואה וההחזרים היום ובעתיד, ולבחור ביחד איתכם את המשכנתא המתאימה.

בנוסף, יועצי משכנתאות יודעים לעיתים "להתמקח" על מנת להוריד עלויות, ריביות ולהיטיב תנאים במסלולי המשכנתא המוצעים ללקוחות שלהם.

תכונות שחשוב שיהיו ליועץ משכנתא?

יועץ משכנתא צריך להכיר את התחום והמינוחים המקובלים בעולם המשכנתאות. הוא יכול להיות בעל עבר של יועץ משכנתאות מטעם בנק, כלכלן או מישהו שסיים מסלול לימוד להכשרת יועצי משכנתא.

עליו להכיר את המסלולים, הריביות והאפשרויות המוצעות כיום לנוטלי משכנתאות במסגרות השונות ובתנאים שונים. חשוב שיהיה מעורה במה שקורה כיום בשוק המשכנתאות.

על יועץ המשכנתא להיות אובייקטיבי ובלתי תלוי בגופים מסחריים כלשהם, על מנת שתדעו שאתם מקבלים ייעוץ בלתי משוחד, ושהוא רואה רק את טובתכם לנגד עיניו.

מתי לא כדאי לקחת יועץ משכנתא?

אם אתם בעלי רקע בכלכלה, ויש לכם זמן פנוי לפגוש את כל נציגי הבנקים השונים ולהשוות בין ההצעות, כנראה שלא תזדקקו ליועץ משכנתאות. אם אינכם צריכים בעל מקצוע שיבצע עבורכם עיבוד ראשוני ויסייע לכם בהתמודדות עם העולם הכלכלי החדש שאתם נדרשים להתמודד איתו – אין סיבה לקחת יועץ משכנתא. אבל, אם אין לכם את הידע, הזמן או היכולת להתמודד עם המספרים והנתונים על מנת לקבל את ההחלטה המיטבית עבורכם – מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתא איכותי ואובייקטיבי, שבעזרת הבנתו הפיננסית, וודאי יחסוך לכם עשרות אלפי שקלים לאורך חיי המשכנתא.

לקבלת פרטים נוספים והצעת מיועץ משכנתא:

Fill out my online form.

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...