משקיעים בנכסים מסחריים בארה"ב

משקיעים בנכסים מסחריים בארה"ב

רוב הישראלים המשקיעים בנדל"ן בארה"ב, כמו גם בנדל"ן בחו"ל בכלל, בוחרים לרכוש נכסים בדמות יחידות דיור למיניהן אולם כדאי לזכור כי זוהי אינה האופציה היחידה. נכסים מסחריים עשויים בהחלט לספק אפיק השקעה אטרקטיבי עד כדי כך שרוב המשקיעים הגדולים בוחרים דווקא בו.
הסיווג הבסיסי ביותר של נכסי נדל"ן הוא לכאלה המיועדים למגורים ואלה המיועדים למסחר, דהיינו כאלה המספקים קורת גג למחייה וכאלה שלהם חלק בהספקת מקומות עבודה ופרנסה. בנדל"ן מסחרי כלולים חנויות ונכסים במרכזי קניות, מסעדות, מבני תעשיה, בתי עסק מכל סוג ועוד. ישנם יתרונות רבים להשקעה בנכסי נדל"ן מסחריים בכלל ובארה"ב במיוחד, על יתרונות אלה נרחיב בפסקאות הבאות.

רמה גבוהה של וודאות בכדאיות העסקה

בעוד שבהשקעות בנדל"ן למגורים מעורבת רמה מסוימת של חוסר וודאות הרי שהשקעה בנדל"ן מסחרי מאפשרת הערכה מבוססת יותר בכל הנוגע לתמורה לה נזכה. כך למשל רוב נכסי הנדל"ן המסחריים נרכשים כשהם מאוכלסים בשוכר שעושה בהם שימוש ארוך טווח. כך לא רק שניתן לדעת מה דמי השכירות שמניב הנכס מדי חודש אלא גם לבחון את חוסנו הכלכלי של המשכיר (שהרי לעסק ישנם דוחות פיננסיים שאינם בנמצא כשמדובר בדיירים השוכרים בתים ודירות). ככל שמדובר בעסק מבוסס יותר כך מתחזקת רמת הוודאות בכדאיות העסקה, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע בניתוח הדוחות הכספיים.

עוד יש לציין כי בעת רכישת נכס מסחרי בארה"ב ניתן לבקש מן המוכרים והשוכרים לא רק ערובה אישית (האפשרות היחידה בנכסים למגורים) אלא גם אחריות תאגידית. כך אנו זוכים לכפל ביטחון שכן במקרה של הפרות חוזה מכל סוג שהוא נוכל לתבוע לא רק את האנשים המהווים צד לחוזה (ובמסגרתו התחייבו לספק ביטחונות אישיים) אלא גם חברות ותאגידים שהחוזה מחייב אותם (למשל להמשיך לשלם דמי שכירות אלא במקרה של פשיטת רגל).

אפשרויות מימון

אחד המאפיינים של השקעות בנדל"ן למגורים בארה"ב הוא הצורך לממן את העסקה כולה בהון עצמי, זאת מכיוון שלאור מצב שוק הנדל"ן למגורים שם קשה מאוד להשיג מימון לעסקה כזו. אין זה המצב ככל שמדובר בהשקעה בנדל"ן מסחרי. בנקים מקומיים נאותים לספק מימון לעסקאות כאלה הודות לאפשרות לוודא את חוסנם הכלכלי של משכירי הנכסים.
ערך מוסף לאפשרות להשגת מימון בנקאי הוא שכאשר מדובר בעסקה שכדאיותה מפוקפקת הבנק יסרב לתת לנו הלוואה וכך תימנע מאיתנו האפשרות להיקשר בעסקה כזו.
יש לציין כי למרות האפשרות להשיג מימון בנקאי משקיעים בנכסים מסחריים בארה"ב נדרשים להגיע עם הון עצמי גבוה עד לכדי מחצית משווי העסקה לפחות.

ישנם יתרונות רבים נוספים להשקעה בנדל"ן מסחרי בארה"ב, חשוב לציין כי נדרשת רמת בקיאות גדולה בשוק המקומי, הן כדי לאתר את הנכסים עצמם (הנמכרים במקרים רבים "off the market", דהיינו ללא פרסום נרחב ובאמצעות אנשי עסקים מקומיים המשמשים כמתווכים), הן כדי להעריך כמה אטרקטיבי הנכס המוצע למכירה והן על מנת לנהל את המו"מ ואת ניסוח חוזה המכר באופן מיטבי, כולל מהיבט המיסוי.

להצעות ייחודיות לנכסים בארה"ב, השאירו פרטים:

Fill out my online form.

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...