מיחזור משכנתא

מיחזור משכנתא – כל השאלות שכדאי לשאול לפני

בשנים האחרונות פונים יותר ויותר אנשים לתהליך הנקרא מיחזור משכנתא. הבנקים השונים מציעים לאנשים שלקחו משכנתאות לקניית נכסים לפני מספר שנים למחזר את המשכנתא מסיבות שונות.

זהו שירות שהיה רדום ונדיר בישראל עד לפני כמה שנים. היום – בעקבות הפופולריות הגואה של מיחזור משכנתאות בארצות הברית – הגיעה הבשורה גם לישראל. מה זה בעצם מיחזור משכנתא? למי כדאי לבצע מיחזור ובמה זה כרוך? ננסה לעשות סדר בבלגן.

מה זה בכלל מיחזור משכנתא?

מיחזור משכנתא הוא תהליך שמטרתו הסופית היא להקל בתנאי החזר המשכנתא עבור אנשים שכבר לקחו משכנתא
בעבר ומשלמים באופן קבוע את תשלומי המשכנתא החודשיים. בסיס המיחזור הוא בשיקלול מחודש של הריבית.

בעבר ריביות המשכנתא היו גבוהות יותר במקרים רבים, כיום יש תחרות בין הבנקים ואפשר לשפר את התנאים להחזר הריביות. מיחזור משכנתא הוא למעשה לקיחת הלוואה חוזרת שמקטינה את סך כל המשכנתא.

התהליך דומה למעשה לתהליך של מיחזור הלוואה, כאשר הבנק למעשה מכסה את המשכנתא הקיימת ומאפשר לכם לקחת משכנתא ממוחזרת בתנאים נוחים יותר.

למי כדאי לפנות למיחזור המשכנתא?

כל מי שיש לו משכנתא ישנה, שעליה הוא משלם כבר תקופה, יכול לפנות למיחזור משכנתא ולבדוק האם כדאי לו להתחיל את התהליך. פגישות הייעוץ המוצעות על ידי הבנקים אינן עולות כסף ובהן תוכלו לקבל אינפורמציה לגבי מיחזור המשכנתא. בנוסף לפנייה ישירה לבנק, אפשר לבדוק האם כדאי למחזר את המשכנתא באמצעות מחשבון מיחזור משכנתא שנמצא באינטרנט.

מיחזור משכנתא מתאים במיוחד לאנשים שמשלמים ריבית של 6-7% על המשכנתא. גם מי שמשלם ריבית פחותה מכך או ביצע כבר מיחזור משכנתאות בעבר יכול לבצע בדיקה ולראות האם כדאי לו לפנות למיחזור משכנתא.

מהן האפשרויות הגלומות בביצוע מיחזור?

ישנן שתי תועלות חשובות בתהליך של מיחזור משכנתא. התועלת הראשונה היא צמצום החזר המשכנתא. במקרים רבים אנשים מוצאים את עצמם כמה שנים לאחר שלקחו משכנתא כשהם מתקשים לשלם בכל חודש את המשכנתא ונחנקים מגובה ההחזרים. באמצעות מיחזור אפשר לשפר את תנאי ההחזר החודשי כך שלא תצטרכו להרגיש חנוקים ושתוכלו לעמוד בסכום מעודכן.

התועלת השנייה היא קיצור תקופת החזר המשכנתא. ניתן לפרוש את המשכנתא בצורה אחרת ובמסלולים שונים המתאימים יותר למצב הפיננסי באותו הרגע ובכך לחסוך בתשלומים החודשיים של המשכנתא.

באיזה מסלול כדאי לבחור?

כמו בתהליך לקיחת משכנתא ראשונה, כך גם בתהליך מיחזור משכנתא – צריך לבחור את המסלול המתאים. החישוב באיזה מסלול לבחור קשור למשתנים שונים – למשל ריביות קבועות ומשתנות, מסלול דולרי, גובה ההחזרים החודשיים, פרישת המשכנתא לאורך תקופה וכדומה. כל אחד מאיתנו צריך לבחור במסלול שמתאים למצב הפיננסי שלו. כדי למצוא מסלול אידיאלי שתוכלו לדבוק בו לאורך שנים מבלי להיכנס להוצאות חונקות, כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות או עם מחלקת המשכנתאות בבנקים.

 להתייעצות עם יועץ משכנתאות השאירו פרטים:

Fill out my online form.

מחשבון מיחזור משכנתא

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...