השקעות נדל"ן בישראל מול השקעות בחו"ל – מה עדיף?

מאז שהריבית בארץ בשפל (כבר מעל חמש שנים) והרווחים על חסכונות ופיקדונות בקושי נכנסים תחת הקטגוריה של "רווח", מחפשים משקיעים ישראליים אפשרויות רווחיות יותר. השקעות בנדל"ן בהחלט תופסות את המקומות הראשונות בטבלת ההעדפות של המשקיעים הישראלים.
עם פתיחת השווקים הבינלאומיים למשקיעים המעוניינים לרכוש נדל"ן בחו"ל נוצרו אפשרויות השקעה (כמו גם אפשרויות שיווק) להזדמנויות לרכוש נכסי מקרקעין בחו"ל במסגרות שונות, ומשקיעים מתחילים ומנוסים בארץ מקבלים הזדמנויות שפעם אפשר היה רק לחלום עליהן, להשקעות בנדל"ן בחו"ל. מהם החסרונות והיתרונות להשקעות בנדל"ן בארץ ובחו"ל? סיכמנו לכם מספר נקודות שחשוב להתייחס אליהן.

אטרקטיביות ההשקעה

אין ספק שכאשר כר חיפוש אחר ההשקעה המשתלמת ביותר מתרחב, מגוון ההשקעות האפשריות בנדל"ן עולה, וביחד איתה גדל גם הסיכוי לזהות השקעה שתניב רווחים גבוהים. החיפוש בחו"ל מניב לעיתים תוצאות מעניינות במיוחד, באזורים מתפתחים המציעים מחירים נמוכים ואחוזי תשואה גבוהים.

השקעות נדל"ן בישראל מול השקעות בחו"ל

הקושי בניהול ההשקעה

בין אם אתם רוכשים נכס נדל"ני משלכם או שאתם חלק מקבוצת רכישה ובה רק חלק מן הנכס הוא בבעלותכם, מישהו יצטרך לנהל את הנכס. המשמעות היא למצוא שוכרים (או רוכשים, כשתחליטו למכור), לתחזק כשצריך, ולהיות עם היד על הדופק. ככל שהנכס הנדל"ני שרכשתם רחוק יותר, כך תתקשו לנהל אותו בעצמכם. אם אתם הבעלים הגאים של נכס בחו"ל – כנראה שתצטרכו לקחת בחשבון שכירת שירותיה של חברת ניהול שתשמור על האינטרסים שלכם ותטפל באופן שוטף בנכס שלכם.

עוד, כדאי לקחת בחשבון, תחזוקה של הנכס על פי הסטנדרטים המקובלים במקום. כלומר, אם רכשתם דירה באזור שבו לכל הבניינים השכנים יש קונסיירז' (מעין איש תחזוקה החי במקום) – כדאי לקחת בחשבון שתצטרכו להשתתף עם שאר בעלי הדירות בבניין במימונו.

שיווק אגרסיבי של השקעות מפוקפקות

קשה מאוד לבצע השקעה איכותית בנדל"ן, בארץ או בחו"ל, בלי "לעשות שיעורי בית". במיוחד כשמדובר בהשקעה בנדל"ן כאשר חברת השקעות מעורבת בה – אתם חייבים לקחת בחשבון שהמידע המוגש לכם עשוי להיות חלקי. זה הזמן ללמוד, לקרוא, לברר, לחקור, לראות מה קורה באזור, מה צפוי באזור בעתיד, ועוד. זכרו, רק מידע שאתם תשיגו ממקורות אובייקטיביים יוכל לשמש אתכם באופן מהימן לצרכי קבלת החלטה באשר לאיזה סוג נכס נדל"ני ובאיזה אזור אתם מעוניינים להשקיע.

השקעות נדל"ן בישראל

בשורה התחתונה – השקעות בנדל"ן הן רווחיות מאוד בפעמים רבות

אם אתם מתכננים השקעה בנדל"ן, אנחנו מזמינים אתכם למצוא השקעה אטרקטיבית ולא לשלול בשום אופן השקעות בחו"ל. חשוב להשיג את המידע השלם ממקורות אובייקטיביים ולהרחיב את היצע ההשקעות העומד לרשותכם על מנת שתוכלו לזהות את זו הרווחית ביותר מבין אלה האפשריות לכם. חשוב לקחת בחשבון עלויות אחזקה של הנכס על פי האומדנים המקובלים מקומית,  בהצלחה!

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...