רחובות המדע

השקעה בנדל"ן בישראל

אם הגעתם למסקנה שפק"מ שנתי זה כבר לא בדיוק תכנית חיסכון (עם תשואה ממוצעת של בקושי אחוז אחד לשנה…) – הגיע הזמן לשקול השקעות בנדל"ן. בישראל, ישנם שלושה אפיקים מרכזיים של השקעה בנדל"ן המאפשרים גם לבעלי סכום קטן יחסית להשקעה ליהנות מתשואה גבוהה בהשקעה יחסית בטוחה. איך עושים את זה? כמה כסף אתם צריכים ולמי אפשר לפנות? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

אתם יכולים לרכוש בית? לכו על זה!

אם יש בידיכם כמה מאות אלפי שקלים "מיותרים", אתם מוזמנים לשקול רכישה של נכס נדל"ני, לאחר שוידאתם שגובה השכירות יכסה את תשלום שארית המשכנתא החודשית עד לתשלום מלוא המשכנתא יישארו בידיכם – העודף מתשלומי השכירות החודשיים (שצריכים גם לכסות את החודשים בין שוכר ושוכר שבהם הדירה תעמוד ריקה) וכמובן, שווי הדירה שאם תבחרו נכון, ילך ויעלה לאורך השנים.

דירה להשקעה

תוכלו לרכוש דירה להשקעה שהיא קרובה אליכם (יקל על התחזוקה של הנכס), או לחילופין להשקיע בנכס בפריפריה, שעלותו נמוכה והתשואה עליו עשויה להיות גבוהה (אם כי התחזוקה שלו פחות פשוטה).

קחו בחשבון שאם אתם רוכשים דירה להשקעה, יש גם לתחזק אותה וגם למצוא שוכרים עבורה. עוד, קחו בחשבון שאם אתם רוכשים דירה להשקעה כאשר יש בידיכם דירה למגורים, ההון העצמי הנדרש כחלק משווי הנכס שתרכשו גבוה יותר, ותצטרכו כנראה לשלם מס רכישה בגובה מינימאלי של 6% (מהסכום שאתם משלמים עבור הדירה).

לא יכולים או לא רוצים לרכוש נכס נדל"ני לבד? הצטרפו לקבוצת רכישה

אם אין בידיכם את הסכום ההתחלתי הנדרש לרכישת נכס נדל"ני שיהיה שלכם בלבד, אתם מוזמנים לעשות כן עם שותף, או שניים, או עשרה. היתרון ברור – תידרש פחות השקעה ראשונית על מנת להגיע להשקיע בנכס. החיסרון – יותר בעלי דעה בעסקה, עניין שעשוי להקשות על קבלת החלטות.

קרן השקעה בנדל"ן בשוק ההון – אתם קובעים כמה, ההשקעה מנוהלת במקצועיות

קרן השקעה בנדל"ן

דרך סולידית יחסית להשקעה בנדל"ן בישראל היא ההשקעה בקרן שמשקיעה בנדל"ן. כך, אתם יכולים להרוויח את התשואה הממוצעת בשוק הנדל"ן גם על סכום השקעה נמוך יחסית (המינימום להשקעה משתנה בין חברות ההשקעה השונות), אולם כנראה שתגיעו לרווחים הממוצעים בשוק ולא הרבה מעבר לכך (עקב שמירה על תיק השקעות מגוון עם פיזור השקעה סולידי – המגן עליכם מפני הפסדים אבל גם מונע להרוויח "בגדול"). כמעט כל חברת השקעות מציעה גם קרנות השקעה בנדל"ן והכללים משתנים בין חברה לחברה, כך שיש לברר ולקרוא את האותיות הקטנות בכל השקעה שאתם שוקלים.

להצעות השקעה אטרקטיביות השאירו פרטים:

Fill out my online form.

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...