האם כדאי לבצע מיחזור משכנתא לבד או עם חברת ייעוץ?

מיחזור משכנתאות הפך בשנים האחרונות לתהליך נפוץ בקרב בעלי דירות שלקחו משכנתאות לפני מספר שנים וכיום רוצים לשפר את תנאי ההחזרים עבור המשכנתא. את תהליך מיחזור המשכנתא אפשר לעשות בשתי דרכים עיקריים – באופן עצמאי תוך פנייה ישירה לבנק או באמצעות חברות מתמחות בייעוץ משכנתאות. מהם היתרונות של כל דרך? על כך ננסה לענות במאמר זה.

מיחזור משכנתא עצמאי – יתרונות וחסרונות

מיחזור משכנתא הוא תהליך שעוסק בכל המספרים הקטנים. הריביות המשתנות והלא משתנות, ההחזרים החודשיים, פריסת המשכנתא לאורך זמן ועוד נתונים שלא כולנו שולטים בהם ביד רמה. השאלה העיקרית שצריך לשאול כשעומדים לבצע מיחזור משכנתא באופן עצמאי, תוך פנייה ישירה למחלקות הבנקים, היא – האם אני מבין על מה אני חותם?

אחת הבעיות העיקריות של נוטלי משכנתאות בישראל, ובעולם בכלל, הוא שהם לא יודעים מה פירוש כל המונחים והחישובים הקטנים שנעשים במהלך תהליך לקיחת משכנתא או מיחזור. יש כאלו שמפחדים להתמודד עם ההסברים והחקירות הכרוכות בנושא, לא יודעים מה לשאול ומתקשים מול לחץ פקיד הבנק. הם חותמים וממשיכים הלאה, מבלי שידעו על מה חתמו.

אם אתם מבינים את עולם המונחים שעוטף את תהליך לקיחת המשכנתא ויודעים במה כרוך תהליך מיחזור משכנתא, תוכלו לגשת לבנק ולבצע את המיחזור בלי תיווך. חשוב לשאול את כל השאלות המקדימות, לעבור על המסלולים השונים ולדעת מה עומד בפניכם בשנים הבאות. חשוב להתעקש שפקיד הבנק יתעכב ויסביר לכם כל דבר ויעבור אתכם על הפרטים לפני שאתם חותמים.

היתרון הגדול של מיחזור משכנתא ללא תיווך של יועץ משכנתאות הוא החסכון בתשלום על התיווך, אך מצד שני – מסלול לא נכון יכול לגרור אתכם להוצאות קבועות גבוהות מדי לאורך זמן.

מיחזור משכנתא דרך חברת ייעוץ משכנתאות

יועץ משכנתאות או חברה לייעוץ משכנתאות מלווה אנשים שלקחו משכנתא או רוצים לקחת משכנתא במהלך כל התהליך מול הבנק. הן מסייעות בבדיקת מחירים ותוכניות, בודקות האם כדאי לבצע מיחזור משכנתא מלכתחילה ועוזרות למצוא את המסלול המתאים ביותר לאותו לקוח.

השאלה האם לפנות ליועץ משכנתאות היא לגיטימית, שכן לרוב התשלום ליועץ המשכנתאות יעמוד על כמה אלפי שקלים, בהתאם לגובה המשכנתא. עם זאת, ברוב המקרים עבודה מול יועץ משכנתאות מקצועי ובעל ניסיון, רצוי אדם שעבד בעבר במחלקות המשכנתאות בבנקים ומכיר את התהליך מבפנים, תחסוך לכם לא מעט כסף באופן שוטף.

יועץ המשכנתאות ידאג למצוא את תוכנית מיחזור המשכנתא הנוחה ביותר עבורכם, עם החזר שמתאים לכם ויכול להתאים לאורך זמן. הוא יבצע תמהיל משכנתא מותאם אישית ויוכל להתמקח עבורכם על תשלומי הריביות מול הבנקים. הוא יבדוק עבורכם כמה הצעות ובכך יוכל למעשה להוריד את ההחזר על המשכנתא לאורך זמן.

החסרון העיקרי של מיחזור משכנתא דרך חברת ייעוץ הוא תשלום דמי תיווך. לכן, כאשר אתם מתלבטים האם לבצע מיחזור משכנתא לבד מול הבנקים או דרך חברת ייעוץ משכנתאות, כדאי לבדוק מהם דמי התיווך הצפויים ומה כרוך בתהליך עבורכם. זהו שיקול פרטי שקשה להכריע בו באופן כללי.

 להתייעצות עם מומחה השאירו פרטים:

Fill out my online form.

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...