השקעה בנדל"ן בארה"ב

בעקבות הירידות בארה"ב – האם השקעה בנדל"ן בארה"ב עדיין רלוונטית?

ארה"ב עדיין נאבקת להתאושש מ"משבר הסאב פריים" הגדול שפקד אותה בין השנים 2006 – 2009, משבר שהחל כאשר התפוצצה בועת מחירי הנדל"ן דבר שהוביל לחדלות פירעון אצל נוטלי משכנתאות רבים. רבבות נכסי נדל"ן (במיוחד נדל"ן למגורים) עוכלו תוך שערך השוק שנקבע להם נמוך משמעותית (לעיתים עד כדי מחצית) מן המחיר ששילמו עבורם בעליהם. לאור היקף המשבר ועומקו הוא התפשט במהרה עד לכדי מיתון כללי במשק האמריקאני.

 האם השקעה בנדל"ן בארה"ב עדיין רלוונטית?

למרות פעולות נמרצות מצד הממשל וסימני התאוששות נקודתיים שצצו באופן אקראי למדי באזורים שונים במדינה, הכלכלה האמריקנית מבוססת בבוץ בניסיונות להיחלץ מן המשבר כבר למעלה מחמש שנים.
לאחרונה פורסמו נתונים הנוגעים לרבעון הראשון של שנת 2014 לפיהם כלכלתה של המעצמה החזקה בעולם התכווצה ברבעון זה בשיעור (שנתי) של כמעט 3%!  שיעור גדול כמעט פי שתיים מזה שצפוי היה עלפי התחזיות הפסימיות ביותר. אחד הסימנים המובהקים של הקשיים אליהם נקלעה הכלכלה האמריקנית הוא שחיקת ערך הדולר אל מול השקל (כמו גם אל מול מטבעות נוספים רבים בעולם).

התרסקות מחירי הנדל"ן בארה"ב הובילה משקיעים פוטנציאליים ישראלים רבים לשקול רכישת נכסי נדל"ן בארה"ב בהנחה שערכם יאמיר בקצב מהיר במיוחד (ביחס להשקעות בנדל"ן בישראל או במדינות אחרות) עם הופעת סימני התאוששות הכלכלה. משאלה מבוששים לבוא ותוך שבאזורים מסוימים מחירי הנדל"ן עוד הוסיפו לאחרונה לרדת נשאלת השאלה האם אכן השקעה בנדל"ן בארה"ב היא כה אטרקטיבית.

משקיעים בנדל"ן נדרשים לסבלנות

השקעה בנדל"ן באופן כללי נחשבת לכזו שבהסתברות גבוהה תהפוך למוצלחת, לפחות בטווח הארוך. ערכם של נכסי נדל"ן ברוב מדינות העולם עולה, זאת כנראה לאור הגידול הטבעי באוכלוסיה ועליה בהיקף הפעילות במשק המקומי והגלובלי.
אולם גם מחירי נדל"ן נתונים לתנודות וכך ייתכן שלמשקיעים בנדל"ן ירשמו הפסדים על הנייר. בתקופות מיתון והתכווצות הכלכלה גם התשואה המושגת מהשכרת הנכסים עשויה לצנוח בשל הפחתה בדמי השכירות שניתן להשיג, נכסים עשויים אפילו לעמוד ריקים וכך לגרום להוצאות.
יוצא איפה שמי שמשקיעים בנדל"ן מוכרחים לקחת בחשבון שייתכן ויידרשו להיעזר בסבלנות בטרם יהיה משתלם לממש את ההשקעה, למכור את הנכס ולהשיג את הרווחים המקווים.

גם משקיעים בנדל"ן בארה"ב צריכים להבין שמדובר בהשקעה לטווח ארוך. אמנם, התקווה היא כי רכישת נדל"ן בארה"ב כעת פירושה רכישת נכסים במחירי שפל, מחירים הנמוכים פלאים מערכם האמיתי  אך למציאות דינאמיקה משלה ולפיכך יש לקחת בחשבון כי למרות כל התחזיות תיתכן שחיקה נוספת במחירי הנדל"ן או תופעות כגון תנודות במחירים בטרם יתייצבו ויחלו לטפס.

חשוב מאוד לבצע את ההשקעה באופן מושכל ומקצועי

בעבר החשש מפני השקעה בנדל"ן בחו"ל היה גדול, זאת בשל הקושי לבחון באופן בלתי אמצעי את הנכס וההיכרות השטחית עם המשק המקומי. בעידן הכפר הגלובלי פחת חשש זה ומשקיעים פוטנציאלים מחפשים הזדמנויות גם מעבר לים.
מצב שוק הנדל"ן בארה"ב מחייב היכרות אינטימית כדי לזהות השקעות טובות ולהעריך תשואות צפויות (הן מעליית ערך הנכס והן מדמי שכירות), כל זאת מבלי להתעלם מרמת הסיכון.
העיכוב בהתאוששות הכלכלה האמריקנית ואי הוודאות בכל הקשור בעתיד להתרחש בשוק הנדל"ן, במיוחד בטווח הקצר, מוסיפים לחשיבות ביצוע השקעה בנדל"ן שם באופן זהיר ומחושב, מומלץ מאוד להיעזר בשירותי חברות המתמחות בביצוע השקעות כאלה והענקת ליווי מקצועי לכל אורך הדרך, ממציאת הנכס, דרך השלמת העסקה וכלה בניהול השכרתו וטיפול שוטף בו.

בחינת החלופות

בשנתיים האחרונות נפוצה בישראל הדעה כי להשקעה בנדל"ן בארה"ב פוטנציאל להניב רווחים נאים בתוך שנים ספורות. כיום מסתבר שעניין זה אינו כה וודאי ולפיכך טוב יעשו מי שתרים אחר הזדמנויות השקעה בנדל"ן בחו"ל אם יבחנו גם את חלופות. כך למשל ישנם מי שממליצים כיום להעדיף השקעה בנדל"ן למגורים בברלין או השקעות בנדל"ן בדרום אמריקה.

להצעות השקעה אטרקטיביות השאירו פרטים:

Fill out my online form.

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...