איך משקיעים בחוכמה בנדל"ן בארה"ב?

ההשקעה בנדל"ן בארה"ב הפכה להיות השקעה פופולארית בארץ, ואנחנו רואים יותר ויותר חברות השקעה המציעות אפיקי השקעה שנראים על פניהם אטרקטיביים מאוד במחירים נמוכים. בעוד ישנם משקיעים שהצליחו "לסדר לעצמם" השקעה רווחית הגורפת לחשבונם מאות, ולפעמים אלפי דולרים בכל חודש, יש גם כאלה שמזלם שפר עליהם קצת פחות. ההשקעות בארצות הברית הן מסוכנות ודורשות הבנה וגוף אמין שינהל עבורכם את הנכס הנדל"ני שרכשתם. ריכזנו לכם כמה טיפים על השקעה חכמה בנדל"ן בארה"ב – "לגזור ולשמור".

טיפ מספר אחת – אל תבחרו עם הלב, תבחרו עם השכל

כולנו חולמים על בית. אנחנו חולמים על פנטהאוז רחב ידיים שמשקיף על נוף אורבאני, או על וילה עם חצר ענקית ונוף להרים. במחירי הנדל"ן בארה"ב, יכולנו – כך אולי זה ניראה – לאחד חלום עם השקעה נבונה ולרכוש את דירת חלומותינו, ובינתיים, לאפשר למישהו אחר לגור בה ולגזור קופון.

אבל, המציאות טפחה על פנינו כשהבנו שלאמריקאים טעם אחר משלנו, ושבתים יפהפיים יכולים לעמוד נטושים, ללא שוכר, במשך זמן רב, או להישכר בסכומים נמוכים בהרבה ממה שציפינו. איך דואגים שזה לא יקרה?

  • רוכשים יחידת דיור באזור אטרקטיבי, בו ישנם נכסים רבים שמושכרים בהצלחה
  • רוכשים סוג נכס שהוא פופולארי בארה"ב – וזה עשוי בהחלט להיות דירה בקומפלקס מגורים או משרד באזור מסחרי.

טיפ מספר שתיים – אתם משקיעים במדינה רחוקה, קחו זאת בחשבון

חשוב שתעשו עבודת הכנה טובה לפני שתרכשו נכס נדל"ני בארה"ב. גם אם לא ייצא לכם לראות, במו עיניכם, את הנכס שאותו אתם שוקלים לרכוש, עדיין תוכלו לעשות הרבה על מנת להפחית את הסיכון שמדובר ב"פיל לבן" מבחינה נדל"נית. למשל  –

  • >בררו אודות ההיסטוריה של הנכס
  • בררו מחירי שכירות במקום
  • הכירו את נתוני השוכרים, אופי האוכלוסייה ותוואי השכונה – יש מוסדות חינוך? הם איכותיים? יש מרכזי מסחר? יש ילדים קטנים? בעיקר פנסיונרים? בעיקר סטודנטים? מי צפוי להיות קהל היעד שלכם? וכדומה.
  • דברו עם הרשויות המקומיות, חברת החשמל, בדקו שהנכס אינו מעוקל, שאין עליו חובות. וודאו שאתם רוכשים בית "מבית טוב".

טיפ מספר שלוש – זהו והשקיעו במנהל איכותי להשקעה ולנכס

כשאתם רוכשים נכס נדל"ני בארץ, גם אם אתם לא מתכוונים לגור בו, פה ושם אתם נדרשים לבקר בנכס, לבדוק שהוא במצב תקין, לתקן ולתחזק אותו. גם בית בארה"ב דורש תחזוקה, תיקונים והשגחה, ולכן חשוב לקחת בחשבון עלות ניהול הנכס על ידי חברה המתמחה במתן שירות כזה באזור המבוקש. החברה שתנהל את הנכס אמורה למצוא עבורכם שוכרים, לבדוק את תקינות הבית לפני ואחרי השכרתו, וכדומה. זהו מנהלי השקעות מקומיים שעליהם ניתן לסמוך.

והטיפ הכי חשוב – כסף לא צומח על עצים (גם לא בארה"ב)

אם אתם מתכוונים להשקיע ממיטב כספכם על מנת לזכות בנכס נדל"ני מניב, בארה"ב או בכל מקום אחר, התייחסו להשקעה כזו כאל עבודה, כאל המשימה שיש צורך לעשות עבודת הכנה לקראתה. אל תסמכו בעיניים עצומות על בעלי מקצוע, מתווכים או מנהלי השקעות, ודאגו להחזיק בידיכם נתונים אמינים אודות הנכס שיש בכוונתכם לרכוש ולהכיר את העבר והעתיד הצפויים לו. בהצלחה!

להצעות אטרקטיביות להשקעה, השאירו פרטים:

Fill out my online form.

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...