בית בפנמה

איך לגרום לדירה להראות גדולה יותר?

רובנו לא גרים בבתים גדולים יתר על המידה ולכן, באופן טבעי, יצוצו בעיות של "צפיפות מקום" או לחילופין רצון שביתנו יראה גדול יותר. במאמר הבא נעסוק בנושא המעניין רבים בשנים האחרונות – איך לגרום לדירה להראות גדולה יותר?

הגדלת מראה הדירה מתחיל בתכנון נכון

בעבר, על מנת להצליח להגיע אל "הנחלה" וליצור חללים גדולים יותר, רבים נאלצו לבצע שבירת קירות ולעיתים אפילו לבחור בשיפוץ כולל, דבר שאיש לא שש אליו. לעומת זאת, בזכות הכניסה המשמעותית של תחום עיצוב הפנים, הגדלת חלל הבית או חדרי ספציפיים בבית – הפכה לפשוטה הרבה יותר. ישנם צעדים חשובים שיש לקחת בחשבון בכדי להפוך את התהליך לפשוט יותר וחשוב מכך – למוצלח!.

לפני הכול, חשוב לשבת עם מעצב הפנים ולבדוק, על ידי כך שמעצב הפנים יבנה עבורכם סקיצות ספציפיות, האם התוצר הסופי שתקבלו באמת יענה לשביעות רצונכם. מעבר לכך, חשוב לראות עבודות קודמות של מעצב הפנים ולראות האם הוא מסוגל לעצב בכל מיני סגנונות  (כיום ניתן למצוא סגנונות רבים החל ממודרני, יפני, כפרי, וינטאג' וכדומה) כך שיצליח להתאים את עצמו גם אליכם ואל הדרישות השונות שיש לכם ועדיין לתת "טאץ'" מקצועי ומעניין משלו.

אלמנטים מרכזיים להגדלת הדירה

על מנת שתדעו בוודאות שעיצוב הפנים מהתבצע בביתכם אכן נעשה היטב, רצוי לדעת על אילו אלמנטים מרכזיים יש לשים דגש בכדי להכריז על הפרויקט כהצלחה.

צבעים צבעים וצבעים – כן, כפי שהבנתם, לצבעים יש משמעות חשובה ומרכזית בכל הנוגע למראה הבית ולגודלו.
לרוב, על מנת לייצר תחושה של רוחב האפשרות הטובה ביותר היא להשתמש בצבעים בהירים (וקרים), למשל: שמנת, בז', אוף-וויט וכמובן לבן. לעיתים ניתן גם להשתמש בגווני כחול-ירוק בכדי לתת אשליה של מרחב.

דלתות – טריק נוסף שניתן לעשות בכדי ליהנות מתחושת מרחב והגדלת החלל נעשה על ידי הוספה של פסי הפרדה בדלתות או חלונות.אם כבר הזכרנו דלתות, אין ספק שגם להם יש השפעה רבה אודות המראה הסופי של הבית והתחושה הנלווית אליה. על מנת להצליח לספק את התחושה הרצויה חשוב לבחור בדלתות "חכמות" אלו הן – דלתות הזזה. כמובן שאי אפשר וגם לא מומלץ לבחור לכל חדרי הבית דלתות הזזה אך בחדרים צפופים יתר על המידה, הרי שמדובר על פיתרון יוצא מן הכלל שיצליח להעצים את תחושת המרחב.

שימוש נכון ברהיטים – זה נשמע מעט מוזר שהרי לרהיטים יש גודל קבוע ואנו צריכים "להסתדר עם זה" אבל ההפך הוא הנכון. אחת האפשרויות המעניינות בתחום ריהוט הבית בכלל ובפרט בתחום עיצוב הפנים לבתים הסובלים מבעיית מקום הינו בעזרת "רהיטי יוקרה", רגע לפני שנכנס לעובי הקורה באפשרות זו, בואו נסביר קודם מהם רהיטי יוקרה – מדובר על רהיטים העשויים מחומרי גלם מאוד איכותיים (דבר המאפשר להם להחזיק שנים על גבי שנים ולשמור על המראה שלהם, דבר שפחות קורה ברכישת רהיטים בייצור המוני) הנבנים באופן אישי עבור כל לקוח ולקוח.

 מדובר על אחת האלטרנטיבות הטובות ביותר לא רק מבחינה עיצובית, אלא מבחינת עיצוב לחללים קטנים שכך יכולים להתאים באופן מדויק את הרהיט לעיצוב של הבית, לצרכים האישיים של תושבי הבית וכמובן שגם לצרכי החלל עצמו.מעבר לכך, חשוב לבחור ברהיטים בעלי מספר שימושים – לדוגמא: שידות למנורה בחדר שינה אך עם מגירות עמוקות לאיחסון פריטים נוספים. חשוב לזכור: חללים קטנים ומבולגנים – יוצרים תחושה שמדובר על חלל קטן אף יותר ממה שהוא באמת.

ריצוף – ובכן, זוכרים שבתחילת המאמר דיברנו על כך שאין צורך לשבור קירות? אין ספק שזה נכון אך אם אתם חפצים בשדרוג, באופן משמעותי, של חלל ביתכם או חדרי הבית שלכם הרי שאפשרות נוספת כוללת את החלפת המרצפות שעל ידי צבע וגודל מסוים שלהם – יכולים לתת אשלייה שמדובר על חלל הרבה יותר פתוח וגדול.כמובן שישנה אופציה נוספת של הוספת חיפויים בקירות הבית. חשוב לקחת בחשבון את כל האופציות העומדות על הפרק, להתייעץ עם בעל המקצוע תוך כדי התייחסות תמידית לגובה התקציב שלכם.

תומר ורד, חברת לידור דלתות http://www.leedoor.co.il

ייתכן ותתעניינו לקרוא גם את...